SCRISOARE DE AȘTEPTĂR

în procesul de recrutare pentru poziția de Director al S.C. Administrația

Domeniului Public Beiuș S.A.

REZUMATUL STRATEGIEI ÎN DOMENIUL ÎN CARE ACȚIONEAZĂ ÎNTREPRINDEREA

Strategia națională privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilități publice, așa cum aceste sunt definite în legislația în vigoare, a fost aprobată prin H.G. nr.246/2006 pentru aprobarea strategiei naționale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilități publice și are ca obiectiv fundamental îndeplinirea angajamentelor care vizează domeniul serviciilor comunitare de utilități publice pe care România și le-a asumat prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeana.

Strategia națională stă la baza fundamentării, elaborării și implementării Planului multianual de dezvoltare a serviciilor comunitare de utilități publice care are scopul de a asigura extinderea, modernizarea și eficientizarea furnizării serviciilor comunitare de utilități publice și a infrastructurii tehnico-edilitare aferente acestora la standarde europene, în conformitate cu angajamentele aplicabile serviciilor comunitare de utilități publice.

  1. lNTRODUCERE

Necesitatea implementării guvernanței corporative a întreprinderile publice are la bază rațiuni economice, întrucât întreprinderile publice din Romania sunt un vector important de redresare economică și echilibrare a bugetului de stat, funcționalitatea, solvabilitatea și lichiditatea acestor societăți, având o largă influență asupra ansamblului economiei, prin efectul de multiplicare.

Societățile pe acțiuni sunt un segment important al economiei naționale și prin activitatea și rezultatele lor financiare, au influență asupra stabilității și dezvoltării economice a țării. Statul își poate îmbunătății considerabil rolul de acționar printr-o politică rațională, prudentă și axată pe rezultate în administrarea participanților în economie și mai ales printr-un cadru adecvat de guvernanță corporativă.

Managementul profesionist al tuturor societăților pe acțiuni, se face, aplicând legislația în vigoare în domeniul guvernanței corporative, dar și cele mai bune practici in domeniu, reprezintă un obiectiv cheie.

Pornind de la obligațiile asumate în fața organismelor internaționale, dar și de la premisa că eficiența unei societăți pe acțiuni depinde, în mod determinant, de performanța managementului acesteia, Guvernul României a adoptat în noiembrie 2011, Ordonanța de Urgență privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice O.U.G. nr. 109/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.111/2016 și Normele metodologice de aplicare aprobate prin H.G. nr. 722/2016, care reglementează printre altele stabilirea condițiilor în care sunt selectați administratorii și managerii societăților publice precum și regulile care să asigure transparența politicii de acționariat a statului.

În acest sens, S.C. Administrația Domeniului Public Beiuș S.A., publică prezenta Scrisoare de așteptări, document de lucru care stabilește performanțele așteptate de la organele de conducere ale societății.

Prezentul document a fost elaborat în conformitate cu dispozițiile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu dispozițiile art. 25 alin. 1 din Normele metodologice pentru stabilirea criteriilor de selecție, de întocmire a listei scurte, privind numirile finale, precum și a altor măsuri necesare implementării prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

II.            DOMENIUL DE ACTIVITATE. LEGISLAȚIA SPECIFICĂ. STRUCTURA ACȚIONARIATULUI

Din cu anul 1995 și până în luna ianuarie a anului 2021, societatea a purtatdenumirea de S.C. EDILU BEIUȘ S.A., iar începând cu data de  27.01.2023, prin H.C.L. nr. 13 din 27.01.2023 s-a aprobat schimbarea denumirii societății în S.C. Administrația Domeniului Public Beiuș S.A. (S.C. A.D.P. Beiuș S.A.).  

S.C. A.D.P. Beiuș S.A. funcționează în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale și a Ordonanța de Urgență privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice O.U.G. nr. 109/2011,

societatea are sediul social în mun. Beiuș, str. Horea, nr. 9, și este entitate juridică română,

având ca formă juridică de societate pe acțiuni, activitatea acesteia fiind reglementată de actul constitutiv și se desfășoară în conformitate cu legislația română în vigoare.

Capitalul social integral subscris şi vărsat este de 109415 lei. Capitalul social total subscris și vărsat al societății este în sumă de 43766 de acțiuni nominative dematerializate cu valoare nominală de 2,5 lei fiecare, numerotate de la 1 la 43766.

Societatea are ca scop și ca obiectiv principal asigurarea serviciilor specifice, astfel, S.C. A.D.P. BEIUȘ S.A. a încheiat cu primăria mun. Beiuș următoarele contracte de delegare:

  • Contractul de delegare a gestiunii prin concesiune pentru ”Activitatea de dezinsecție, dezinfecție și deratizare”
  • Contractul de delegare a gestiunii prin concesiune a serviciilor de ”Amenajare și întreținere zone verzi, parcuri, locuri de agrement și a terenurilor de joacă pentru copii, de pe raza mun. Beiuș.”
  • Contractul de delegare a gestiunii prin concesiune pentru serviciul de ”Construcție, modernizare, întreținere, administrare și exploatare a pieței agroalimentare, a bazarului, halelor de lapte, de carne si de păsări de pe raza mun. Beiuș.”
  • Contractul de delegare a gestiunii prin concesiune pentru serviciul ”Curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț de pe raza mun. Beiuș.”
  • Contractul de delegare a gestiunii serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân, de pe raza teritorială a mun. Beiuș, jud. Bihor;
  • Contractul de delegare a gestiunii serviciului de ”Măturat, spălat, stropit, și întreținerea căilor publice pentru mun. Beiuș.”
  1. CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE

S.C. Administrația Domeniului Public Beiuș S.A.,  este administrată în sistem unitar, de către Consiliul de Administrație, care este format din 5 membrii cu mandat pe perioada de 4 ani.

Administratorii sunt desemnați de către adunarea generală ordinară a acționarilor, în urma unei proceduri de selecție, cu excepția primilor administratori, care sunt numiți prin actul constitutiv. Pe durata îndeplinirii mandatului, administratorii nu pot încheia cu societatea un contract de muncă. În cazul în care administratorii au fost desemnați dintre salariații societății, contractul individual de muncă este suspendat pe perioada mandatului conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările ulterioare.

Administratorii pot fi revocați de către adunarea generală ordinară a acționarilor. În cazul în care revocarea survine fără justă cauză, administratorul este îndreptățit la plata unor daune-interese, conform prevederilor legislației din vigoare. Dintre  membrii  Consiliului  de  Administrație  se  alege  un  Președinte  al  Consiliului  de Administrație. Președintele Consiliului de Administrație poate fi revocat oricând de adunarea generală. Președintele Consiliului de Administrație coordonează activitatea consiliului și raportează cu privire la aceasta adunării generale a acționarilor. El veghează la buna funcționare a organelor societății. În cazul în care președintele se află în imposibilitate temporară de a-și exercita atribuțiile, pe durata stării respective de imposibilitate consiliul de administrație poate însărcina pe un alt administrator cu îndeplinirea funcției de președinte. Consiliul de Administrație se întrunește ori de câte ori este nevoie, dar cel puțin o dată la 3 luni. Președintele Consiliului de Administrație convoacă consiliul de administrație, stabilește ordinea de zi, veghează asupra informării adecvate a membrilor consiliului cu privire la punctele aflate pe odinea de zi și prezidează întrunirea. Consiliul de administrație este, de asemenea, convocat la cererea motivată a cel puțin 2 dintre membrii săi sau a directorului. În acest caz, ordinea de zi este stabilită de către autorii cererii.

Președintele este obligat să dea curs unei astfel de cereri.

Convocarea pentru întrunirea consiliului de administrație va fi transmisă administratorilor cu suficient timp înainte de data întrunirii. Convocarea va cuprinde data și locul unde se va desfășura ședința și ordinea de zi.

Președintele Consiliul de Administrație va putea desemna, dintre angajații societății, unul sau mai mulți secretari, care au ca sarcină transmiterea convocării ședinței, a materialelor documentare, întocmirea procesului verbal, care va cuprinde numele participanților, ordinea deliberărilor, hotărârile luate, numărul de voturi întrunite și opiniile separate.

La fiecare ședință se va întocmi un proces-verbal, care va cuprinde numele participanților, ordinea deliberărilor, hotărârile luate, numărul de voturi întrunite și opiniile separate. Procesul­ verbal este semnat de către președintele C.A. și de către cel puțin un alt administrator. Pentru validarea deciziilor consiliului de administrație este necesară prezența a cel puțin jumătate plus unul din numărul membrilor. Deciziile din cadrul consiliului de administrație se iau cu votul majorității membrilor. Administratorii societății au puterile și răspunderile prevăzute de Legea nr. 31/1990, republicată, actualizată, precum și cele arătate în prezenta:

  1. aprobă structura organizatorică a regulamentului intern al Societății;
    1. răspunde de îndeplinirea atribuțiilor acordate prin delegare de competență de către Acționarul unic;
    1.  numește și revocă directorul și evaluează activitatea acestuia, evaluarea va viza atât execuția contractului de mandat, cât și a planului de management;
    1. supune anual Acționarului Unic, în termen de cel mult 5 luni de la încheierea exercițiului financiar, raportul cu privire la activitatea Societății, situațiile financiare anuale pe anul precedent, precum și proiectul programului de activitate și proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pentru noul exercițiu financiar;
    1. stabilește competențele și nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale pe termen scurt și mediu și aprobă eliberarea garanțiilor;
    1.  aprobă programele de dezvoltare și investiții;
    1.  stabilește și aprobă, în limita bugetului de venituri și cheltuieli aprobat de Acționarul Unic, modificările în structura acestuia, în limita competențelor pentru care este mandatat;
    1.  îndeplinește oricare alte atribuții stabilite de Acționarul Unic sau care sunt prevăzute de legislația din vigoare.

Consiliul de administrație numește, un Director, care va avea drepturile de conducere și reprezentare a societății.

Administratorii au latitudinea și competența de a face toate operațiile care au ca scop realizarea obiectului de activitate al societății,  care nu sunt în competența acționarului.

Consiliul de administrație are următoarele competente de bază, care nu pot fi delegate directorului:

  1. stabilirea direcțiilor principale de activitate și de dezvoltare ale societății.
  2. stabilirea sistemului contabil și de control financiar și aprobarea planificării financiare.
  3. numirea și revocarea directorilor și stabilirea atribuțiilor, limitelor de competență, precum și remunerați acestora.
  4. supravegherea activității directorilor.
  5. pregătirea raportului anual, organizarea adunării generale a acționarilor și implementarea hotărârilor acesteia.
  6. introducerea cererii pentru deschiderea procedurii de insolvență a societății, potrivit legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență.

Consiliul de administrație înregistrează la registrul comerțului numele persoanei împuternicite să reprezinte societatea, iar aceasta va depune la registrul comerțului un specimen de semnătură.

  1. DIRECTORUL

Conducerea societății este delegată unuia sau mai multor Directori numindu-1 pe unul dintre ei Director general, care este însărcinat cu îndeplinirea tuturor actelor necesare și utile pentru realizarea obiectului de activitate al societății. Conform legii 31/1990, Director al societății pe acțiuni este numai acea persoană căreia i-au fost delegate atribuțiile de conducere a societății. Oricare altă persoană, indiferent de denumirea tehnică a postului ocupat în cadrul societății, este exclusă de la aplicarea normelor prezentei legi cu privire la Directorii societății pe acțiuni.

Consiliul de administrație numește, un Director, ce va avea drepturile de conducere și reprezentare a societății.

Directorul are, în principal, următoarele atribuții:

  1. angajează, promovează și concediază personalul salariat, în condițiile legii;
  2. aprobă numirea personalului cu drept de semnătură în bancă;
  3. negociază contractele individuale de muncă și le semnează în condițiile legii;
  4. stabilește drepturile, obligațiile și responsabilitățile personalului societății, conform structurii organizatorice aprobate;
  5. aprobă fișele de post pentru personalul societății;
  6. hotărăște cu privire la acționarea în justiție a personalului din cadrul societății;
  7. hotărăște cine reprezintă societatea cu privire la soluționarea situațiilor litigioase cu terții;
  8. aplică sancțiunile disciplinare prevăzute de lege pentru personalul societății;
  9. aprobă nivelul garanțiilor  modul de constituire a acestora pentru persoanele care au calitatea de gestionar;
  10. încheie acte juridice prin care să dobândească, să înstrăineze, să închirieze, să schimbe sau să constituie în garanție bunuri aflate în patrimoniul societății, cu aprobarea
    Acționarul Unic sau a Consiliului de Administrație, atunci când legea sau statutul impune această condiție;
  11. încheie acte juridice în numele și pe seama societății, în limitele împuternicirilor acordate de Consiliul de Administrație;
  12. aprobă operațiunile de încasări și plăți, potrivit legislației;
  13. aprobă operațiunile de vânzare și cumpărare de bunuri și servicii;
  14. împuternicește angajații Societății sau pe oricare altă persoană să exercite unele atribuții din sferă sa de competență;
  15. reprezintă societatea în relațiile cu persoanele fizice și juridice precum și în justiție;
  16. aprobă/avizează actele privind activitatea curentă a Societății
  17. coordonează și asigură realizarea controlului financiar preventiv la nivelul societății;
  18. asigură realizarea activității de control în domeniul propriu de activitate, cu respectarea metodologiilor și procedurilor de control aflate în vigoare;
  19. administrează bunurile societății, conform delegărilor de competență acordate de Consiliul de Administrație;
  20. răspunde de buna gestiune a patrimoniului societății;
  21. încheie contractele pentru acțiuni de orientare și formare profesională;
  22. aprobă instrucțiunile și procedurile cu caracter metodologic în domeniul propriu de activitate;
  23. stabilește tactica și strategia de marketing;
  24. înaintează Consiliului de administrație propunerile cu privire la repartizarea unei părți a dividendelor către salariați, în baza evaluării acestora, în limitele bugetului aprobat de Acționarul Unic;
  25. îndeplinește alte atribuții date de Consiliul de Administrație sau de Acționarul Unic în sarcina sa.

În termen de 90 de zile de la numire, Directorul elaborează și prezintă Consiliului de administrație un plan de management pe durata mandatului și pentru primul an de mandat, cuprinzând strategia de conducere pentru atingerea obiectivelor și criteriilor de performanță, stabilite în contractele de mandat. Planul de management trebuie să fie corelat și să dezvolte Planul de administrare al Consiliului de administrație.

    Planul de management elaborat de viitorul director al societății va include modul de realizare a  obiectivelor de performanță, respectiv:

  • Îndeplinirea obligațiilor către Bugetul de stat și Bugetul asigurărilor sociale de stat și fonduri  speciale;
  • Îndeplinirea obligațiilor către Bugetul local al Unității Administrativ Teritoriale Beiuș;
  • Viziunea strategica cu privire la misiunea si obiectivele societății:

Pentru realizarea misiunii sale, Consiliul de Administrație al S.C. Administrația Domeniului Public Beiuș S.A., se așteaptă că managementul societății să fie orientat spre dezvoltarea afacerii în condiții de profitabilitate, să urmărească permanent stabilirea unui echilibru între calitatea lucrărilor și serviciilor realizate, protecția mediului și securitatea și sănătatea salariaților.

Priorități specifice pentru mandatul de 4 ani

Pentru mandatul de 4 ani se așteaptă ca îndeplinirea obiectului principal de activitate să se efectueze prin costuri minime și în condiții de eficiență operațională și organizațională. Prioritatea specifică o reprezintă calitatea lucrărilor efectuate.

Planul de management este supus aprobării Consiliului de administrație.

Dacă este cazul, Consiliul de administrație poate cere completarea sau revizuirea Planului de management, dacă acesta nu prevede măsuri suficiente pentru realizarea obiectivelor cuprinse în contractul de mandat și nu cuprinde rezultatele prognozate care să asigure evaluarea indicatorilor de performanță stabiliți în contract.

Directorul sunt numiți și revocați de Consiliul de administrație. Numirea se face la recomandarea Comitetului de nominalizare. Consiliul de administrație poate decide să fie asistat sau ca selecția să fie efectuată de un expert independent, persoană fizică sau juridică, specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate în condițiile legii. Consiliul de administrație sau, după caz, expertul independent stabilește criteriile de selecție. Criteriile de selecție vor fi elaborate, iar selecția va fi efectuată cu respectarea principiilor liberei competiții, nediscriminării, transparenței și asumării răspunderii și cu luarea în considerare a specificului domeniului de activitate al societății.

Anunțul privind selecția Directorului se publică în doua ziare economice și/sau financiare de largă răspândire și pe pagina de internet a societății. Anunțul include condițiile care trebuie sa fie întrunite de candidați și criteriile de evaluare a acestora.

Numele Directorului este publicat pe pagina de internet a societății, pe întreaga durata a mandatului acestora.

Remunerația Directorului este stabilită de Consiliul de administrație. Ea este formată dintr-o indemnizație fixă lunară și, dacă este cazul, dintr-o componentă variabilă, constând într-o cotă de participare la profitul net al societății, o schemă de pensii sau o altă formă de remunerare pe baza performanțelor.

   Indicatorii de performanță

   Declarația de intenție va include modul de realizare a indicatorilor și criteriilor de performanță, respectiv:

  • Creșterea cifrei de afaceri;
  • Creșterea productivității muncii;
  • Creșterea profitului;
  • Reducerea perioadei de recuperare a creanțelor;
  • Încadrarea în costurile specifice a materiilor prime si materialelor;
  • OBIECTIVE STRATEGICE

a) îmbunătățirea poziției pe piață, prin atragerea de noi activități, în vederea asigurării resurselorfinanciare;

b) îmbunătățirea calității serviciilor prestate, prin achiziționarea de utilaje performante și angajarea de personal calificat;

c) îndeplinirea misiunii societății de asigurare a serviciilor specifice activității de dezinsecție, dezinfecție și deratizare, amenajare și întreținere zone verzi, parcuri, locuri de agrement și a terenurilor de joacă pentru copii, construcție, modernizare, întreținere, administrare și exploatare a pieței agroalimentare, a bazarului, halelor de lapte, de carne si de păsări, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț, serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân, serviciului de măturat, spălat, stropit, și întreținerea căilor publice pentru mun. Beiuș, desfășurate de societate în mun. Beiuș, prin gestionarea responsabilă și optimală a capacităților de producție, fondurilor bănești și a resursei umane.

d) o bună eficiență economică;

e) optimizarea permanentă a costurilor, astfel încât atingerea performanțelor dorite și a nivelului serviciilor cerute de consumatori să se realizeze în baza unor costuri minime pentru aceștia;

f) Recuperarea integrală a cheltuielilor din veniturile încasate;

g) Eficientizarea procedurilor și proceselor interne;

h) Promovarea unei metodologii de stabilire a tarifelor, astfel încât să se asigure autofinanțarea costurilor de exploatare, modernizare și dezvoltare, conform principiului eficienței costului și a calității maxime în funcționare, luând în considerare și gradul de suportabilitate al populației;

i) Modernizarea și îmbunătățire a serviciilor prestate;

j) Acțiuni ( măsuri ) ca urmare a sesizărilor și părerilor primit;

k) Informarea corectă și cuprinzătoare a clienților;

l) Creșterea calității și diversificarea serviciilor prestate;

m) Asigurarea dezvoltării durabile și creșterea flexibilității organizației;

n) Extinderea ariei de operare și diversificarea ofertei de servicii către client;

o) Îmbunătățirea serviciului din punct de vedere al calității prin dezvoltarea și introducerea de tehnologii noi;

p) Modernizarea și reabilitarea infrastructurii, în beneficiul populației și al mediului din mun. Beiuș, în scopul îndeplinirii obligaților;

q) Orientare către client;

r) Preocupare permanentă pentru creșterea gradului de încredere al beneficiarilor și pentru asigurarea unei transparențe legată de acțiunile întreprinse;

s) Îmbunătățirea calității vieții populației care trăiește în zona deservită, prin asigurarea permanentă a serviciilor;

ș) Grija pentru mediu;

t) Gestionarea rațională a resurselor naturale;

ț) Eliminarea aspectelor cu impact negativ asupra mediului;

u) Educarea beneficiarilor cu privire la aspecte de mediu.

  • COMPETENȚĂ PROFESIONALĂ
    • Perfecționarea sistemul de muncă și management, cu respectarea permanentă a cadrului legislativ actual și a tuturor reglementărilor legale în vigoare.
    • Crearea unui mediu favorabil învățării în societate și sprijinirea angajaților în a-și dezvolta capacitatea de a folosi tehnici și proceduri moderne prin oferirea de oportunități materiale și de trening.
    • Instruirea permanentă a personalului, pentru creșterea gradului de profesionalism.
    •  Eficiența economică și creșterea calității serviciilor.
    •  Satisfacerea clienților prin îmbunătățirea calității lucrărilor executate și a serviciilor.
    • Obiective si criterii de performanță.
    •  Evoluția volumului de activitate;
    •  Creșterea satisfacției clienților și reducerea numărului de reclamații/sesizări;
  • POLITICA DE DIVIDENDE/INVESTIȚII

Societatea trebuie să aplice o politică privind asigurarea repartizării a minimum 50% din profitul contabil, conform prevederilor O.G. 64/2001 privind repartizarea profitului la societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și la regiile autonome, cu modificările și completările ulterioare.

Programul anual de investiții va fi înaintat de Consiliul de administrație spre aprobare Adunării Generale a Acționarilor și Autorității publice tutelare, odată cu proiectul bugetului de venituri și cheltuieli. Investițiile vor fi orientate cu precădere pentru procurarea de utilaje și nu numai.

Potrivit O.G. nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și regiile autonome, cu modificările și completările ulterioare, destinațiile repartizării profitului sunt:

  1. Rezerve legale;
  2. Alte rezerve reprezentând facilități fiscale prevăzute de lege;
  3. Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenți, potrivit Reglementărilor cantabile conforme cu Standardele internaționale de raportare financiară și Reglementărilor cantabile armonizate cu Directiva Comunității Economice Europene nr. 86/635/CEE și cu Standardele Internaționale de Contabilitate aplicabile instituțiilor de credit;
  4. alte repartizări prevăzute de lege;
  5. minimum 50% dividende la bugetul de stat sau local, în cazul societăților naționale, companiilor naționale și societăților comerciale cu capital integral sau majoritar de stat;
  6. profitul nerepartizat;

Comunicarea dintre organele de administrare și organele de conducere ale societății S.C. A.D.P. BEIUȘ S.A., organele de autoritatea publică tutelară și acționariat se face conform prevederilor OUG 109/2011, privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările si completările ulterioare, H.G nr.722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din O.U.G. nr. I09/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

  • AȘTEPTĂRILE  ÎN DOMENIUL ETICII, INTEGRITĂȚII ȘI GUVERNANȚEI CORPORATIVE

Există câteva valori și principii care trebuie să guverneze comportamentul etic și profesional al administratorilor executivi și neexecutivi precum și al directorului societății.

Etică managerială: Directorul și administratorii societății vor respecta procedura de etică și se vor consulta cu, consilierul de etică numit în cadrul societății.  Mai mult, vor  aplica decizii pentru și în favoarea angajaților, ținând cont de recompensarea pentru contribuție, fiind de altfel un principiu universal de etică managerială. In plus, managerii și administratorii vor acționa întotdeauna în favoarea intereselor societății.

Profesionalismul: Toate atribuțiile de serviciu care revin directorului, administratorilor executivi și neexecutivi ai societății trebuie îndeplinite cu maximul de eficiență și eficacitate, luându-se  acte de reglementările legale. Directorul și administratorii vor depune diligențele necesare pentru creșterea continuă a nivelului lor de competență și pentru creșterea nivelului de competență al angajaților societății.

Imparțialitate și nediscriminare: principiu conform căruia directorul, administratorii executivi și neexecutivi ai societății sunt obligați să aibă o atitudine obiectivă, neutră fața de orice interes politic, economic, religios sau de altă natură, privind exercitarea atribuțiilor funcției. Directorilor și administratorilor le este interzis să solicite sau să accepte, direct sau indirect, vreun avantaj ori beneficiu moral sau material sau să abuzeze de funcția pe care o au.

Libertatea de gândire și exprimare: principiu conform căruia directorul sau administratorul poate să-și exprime și să-și fundamenteze opiniile, cu respectarea ordinii de drept și a bunelor moravuri.

Onestitatea,  cinstea  și  corectitudinea:  principiul conform  căruia administratorii și directorul în exercitarea mandatului trebuie să respecte, cu maximă seriozitate, legislația în vigoare.

Deschiderea și transparența: principiu conform căruia activitățile directorului și a administratorilor, în exercitarea funcțiilor lor pot fi supuse monitorizării.

Confidențialitatea: principiu conform căruia directorul și administratorii trebuie să garanteze confidențialitatea informațiilor care se află în posesia lor. În conformitate cu O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, activitatea organelor de conducere trebuie să fie transparentă și accesibilă, garantând o bună comunicare.